SELAMAT DATANG

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Thursday, September 16, 2010

Oh Myvi Ku...

Gambar hiasan

Rutin saya sudah kembali kepada asal, dalam bercuti pun tetap ada kerja yang nak dibuat, jadinya pagi tadi saya hendak keluar kerana ada urusan yang perlu di selesaikan, seperti biasanya saya akan membawa motokar saya, dan hidupkan enjin seperti biasa....tetapi....OOOhhh!!!! kenapa tidak berbunyi enjin ni...sekali lagi cuba pulas kunci..tetapi tetap tidak kedengaran motokar saya merengek seperti biasa. Kali ketiga juga hampa, apalagi saya keluar daripada kereta terus bagitahu bapa dan adik saya yang motokar tidak boleh hidup...bapa saya berkata dah memang seminggu tak dihidupkan, enjinnya sejuk..tu sebab tak boleh hidup. Motokar saya ni pun ada peliknya juga, ia tidak boleh 'jumper' daripada kereta lain untuk hidupkan enjin...jika buat begitu, semua akan ter'lock' maksudnya pintu semua akan terkunci. Pernah satu ketika dulu, terjadi juga hal seperti ini, dan cuba 'jumper' tetapi haru semua ter'lock' maka motokar saya itu telah ditarik kren ke kluang kerana di sana sahaja yang ada sistem berkomputer untuk membuka kunci. Kali ini terus panggil pomen kereta dan di bawa ke bengkel. Alhamdulillah, motokar saya dibawa balik oleh adik dalam keadaan yang sihat seperti biasa. Tetapi kenalah tukar bateri baru kerana bateri yang lama sudah dingin dan beku. Terima kasih kepada adikku Syamil dan abah yang membantu dalam membaik pulihkan motokar ku itu...

p/s:
"Dah kene baru nak beringat, lepas ni kene bawak jalan je lah motokar supaya tidak beku...hehehe"

No comments:

Post a Comment