SELAMAT DATANG

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Sunday, January 3, 2010

1431 HIJRAH....2010 MASIHI

Go to fullsize image

1431 HIJRAH
2010...2010...2010.

Assalammualaikum kepada semua sahabat saya,
Salam muhibbah dan salam satu Malaysia...

Lama sungguh saya tak 'update' blog saya ni, sampai ada sahabat saya yang mengingatkan saya supaya
meng 'update' blog ni. Maaf sekali lagi saya ucapkan kepada semua sahabat saya yang sentiasa prihatin dengan blog saya ini.

Alhamdulillah sudah masuk kita ke dalam tahun yang begitu banyak rasanya apabila kita sebutkan... dari angka yang 'sa' kepada angka yang puluh. Apabila kita sebutkan tahun baru, setiap daripada kita mesti ada azam baru atau pun impian yang hendak dilaksanakan...tetapi apakah azam itu?

Tetapi dalam kita bergembira dengan tahun baru, saya sendiri berasa sedih kerana ada kejadian-kejadian yang tidak kita ingini berlaku yang kita lihat dan dengar dari tv, radio, dan suratkhabar. Kes-kes seperti rogol, bunuh, rompak dan sebagainya membuatkan kita akan sering berasa tidak selamat.

Berbalik pada azam baru tadi... emm, saya sendiri mempunyai azam tetapi apakah azam saya, biarlah saya sendiri yang tahu..dan lebih baik kita simpan di dalam hati supaya ianya akan menjadi sebahagian daripada kekuatan untuk mencapai azam itu. Tetapi saya alu-alukan sangat kepada sahabat-sahabat saya ingin berkongsi cerita tentang keazaman supaya memberi respon di blog saya ini.

Tidak lupa juga, saya ingin mengingatkan diri saya sendiri agar menjadi yang lebih baik daripada tahun sebelumnya..insyaAllah...mudah-mudahan diberi kesihatan dan kenikmatan rezeki yang baik...

Alhamdulillah...



No comments:

Post a Comment